welcome

Καλωσορίσατε!

Ονομάζομαι Κωνσταντίνος Θεοδωρακόπουλος και
δημιούργησα ένα εξειδικευμένο κέντρο
αγγλικής γλώσσας τον Ιούνιο του 2012 το
οποίο βρίσκεται στο Εμπορικό Κέντρο « ΑΙΘΡΙΟ»,
Αγ. Κωνσταντίνου 40, στο Μαρούσι Αττικής.

Σπούδασα στο Australian College of English
στο Σύδνεϋ, Αυστραλία και στο Trinity College of London
στο Λονδίνο, Αγγλία. Από το 2001 συνεργάστηκα με
μεγάλους εκπαιδευτικούς οργανισμούς διδάσκοντας Αγγλικά στο Ηνωμένο Βασίλειο (Cambridge, Cit of London,Greenwich).

Η καθημερινότητα της δουλειάς μου εκεί περιλάμβανε μεικτές τάξεις μαθητών με διαφορετικό γλωσσικό υπόβαθρο όπως επίσης και διαφορετικό ηλικιακό υπόβαθρο.
Στους οργανισμούς αυτούς κατείχα και θέση επικεφαλής καθηγητή με καθήκοντα οργάνωσης, ταξινόμησης μαθητών ανάλογα με το επίπεδο αλλά και επιτήρησης και παροχής βοήθειας άλλων καθηγητών.

Τα τελευταία χρόνια ζω στην Αθήνα και παραδίδω ατομικά και ομαδικά μαθήματα κατ’ οίκον και παράλληλα εργάζομαι ως εξεταστής σε μεγάλο οργανισμό πιστοποίησης της Αγγλικής
γλώσσας.
Το 2011-2012 ολοκλήρωσα έναν επιμορφωτικό κύκλο στο γνωστικό αντικείμενο «Μαθησιακές
Δυσκολίες-Δυσλεξία» στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο της Αθήνας.

Τρίτη 19 Ιουνίου 2012


Λάθος                       Wrong                        Error                         False                                  Mistake



Τα λάθη είναι αναπόφευκτα κατά την εκμάθηση μιας γλώσσας, ένα γεγονός που αποδέχονται μαθητές και καθηγητές/δάσκαλοι και γνωρίζουν πολύ καλά ότι είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι της διαδικασίας της μάθησης. Τα λάθη έχουν διάφορες διαβαθμίσεις και μπορεί να είναι από απροσεξία ή και πιο σοβαρά λάθη και ενώ  μαθητές και δάσκαλοι μπορούν να τα μειώσουν αρκετά, δεν είναι δυνατό να εξαλειφθούν ή να αποφευχθούν  τελείως. Αξίζει να σημειωθεί ότι συμβαίνει συχνά ένας μαθητής να είναι καλός στα προφορικά αλλά όχι τόσο καλός στα γραπτά ή και το αντίστροφο. Να θυμίσω εδώ ότι πολλές φορές υπάρχουν άνθρωποι που δεν τα καταφέρνουν καλά στο γράψιμο ή κάνουν λάθη όταν μιλούν  ακόμα και στη μητρική τους γλώσσα. ¨Έτσι, στην  ξένη γλώσσα ένας μαθητής, οποιασδήποτε ηλικίας, χρειάζεται αρκετή βοήθεια και ακόμα περισσότερη ενθάρρυνση, όπως επίσης και αρκετή εξάσκηση στις προβληματικές του περιοχές κατά τη διάρκεια της εκμάθησης της γλώσσας.

 Βέβαια, υπάρχουν πολλές τεχνικές για την αντιμετώπιση και τη διόρθωση των λαθών αλλά το πιο σημαντικό είναι να γίνει βίωμα στο μαθητή ότι λάθη κάνουμε όλοι και κάνουμε παντού. Ότι τα λάθη είναι απαραίτητα και αποδεκτά και ότι δεν αντιμετωπίζονται επικριτικά αλλά αντίθετα μας δίνουν αφορμή για πιο ουσιαστική δουλειά και εμβάθυνση στη γλώσσα. Αυτό για να γίνει κατανοητό πρέπει να το βιώσει ο εκάστοτε μαθητής και όχι να το γνωρίζει θεωρητικά. Τα λάθη είναι ωραία αφορμή για ομαδική δουλειά αλλά και ατομική επίσης, είναι ευκαιρία για τον δάσκαλο να ενθαρρύνει αλλά και να εμπλέξει σε μια βιωματική διαδικασία το μαθητή μέσα από θεατρικούς ρόλους αλλά και χιούμορ. Έτσι, ξεπερνιέται και η αμηχανία που μπορεί κάποιος να αισθάνεται χρησιμοποιώντας την ξένη γλώσσα. Εξάλλου, η εκμάθηση και η χρήση μια γλώσσας είναι μια διαδικασία που δεν έχει τέλος, αλλά που όμως αποτελείται από μικρές στιγμιαίες επιτυχίες και κατακτήσεις, είτε αυτό σημαίνει την κατανόηση ενός λάθους, είτε την επιτυχία σε εξετάσεις πιστοποίησης.

Οι μέθοδοι διδασκαλίας αλλά και διαχείρισης των λαθών  πρέπει να έχουν στο επίκεντρο τον μαθητή, μέσα σε ένα φιλικό προς τον μαθητή περιβάλλον όπου αναπτύσσονται αρμονική σχέση, επικοινωνία και συμπάθεια  μεταξύ των μαθητών και του δάσκαλου. Η παιδαγωγική διαχείριση του λάθους ωφελεί όλους όσοι εμπλέκονται στην  διαδικασία της  μάθησης. Οι μεν μαθητές αποκτούν αυτονομία, ανεξαρτησία και αυτοπεποίθηση γνωρίζοντας ότι μπορούν να κάνουν λάθη χωρία αυτά να γίνονται τροχοπέδη στην  εξέλιξη τους. Ο δε δάσκαλος έχει τη δυνατότητα να κρατήσει μια επαγγελματική στάση επιτελώντας  το λειτούργημά του και να μετατρέψει τις αδυναμίες των μαθητών του σε μια θετική δυναμική ομάδας μέσα από την  οποία προωθείται η μάθηση και η βαθύτερη κατανόηση της γλώσσας. Εξάλλου, μέρος της μετάδοσης της γνώσης είναι να επιτρέπεις στον μαθητή να μάθει. Και αυτό γίνεται και μέσα από τα λάθη.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου